16 januari 2008

geen papieren telefoonnummers meer...

Het volgende heeft niets met communicatie, nlp of management te maken, maar wel met iets heel belangrijks... het milieu!

Twee weken geleden was ik nog aan het klagen over de nieuwe telefoongidsen die ze ons (zonder dat we dat willen) elk jaar brengen. En vandaag ontdek ik deze website (waarvoor dank, Thomas).

Het is blijkbaar mogelijk om op het Internet telefoonnummers of namen op te zoeken in plaats van in het telefoonboek. Eindelijk! Niet alleen veel sneller, maar ook veel milieuvriendelijker. En je kan op deze pagina ook aangeven dat je voortaan geen papieren versie van het telefoonboek wil ontvangen. Allemaal doen, zou ik zo zeggen!

4 opmerkingen:

erika@snowglobe.be zei

Sorry, Jef, dat ik dit via jouw nieuwsbrief/blog moet vernemen! Een non-event. Deze site gebruik ik al jaaaaren! Vroeger was ze minder gebruiksvriendelijk, nu vind ik er al wat sneller iets op terug, maar ze is niet ideaal als werkinstrument. Je kan immers niets terugvinden zolang je niet ofwel de naam ofwel de gemeente (correct)kan ingeven. In mijn geval, [journaliste], is het bij research wel eens handig dat je iemands telefoonnummer kan vinden zonder dat je zijn naam juist kan spellen of zijn gemeente juist hebt. Soms heb ik alleen maar een halve naam en een straat bv. In een witte gids kan je dan uitgebreider zoeken. Maar ik gebruik hem nooit meer, hij ligt onder mijn bed.

Hopelijk volgende keer een innovatiever onderwerp in prime time.

Groeten, Erika Claessens

Frank zei

In Nederland is er al heel lang een site om telefoon nummers op te zoeken:

www.detelefoongids.nl

Anoniem zei

Het jammere is wel dat de helft van mijn internetvriendinnen heeft gevraagd om GEEN papieren telefoonboeken meer te krijgen maar er toch op hun stoep/aan hun voordeur/in hun brievenbus vonden.
Het systeem is dus nog niet echt waterdicht.
groeten
Lieve

Anoniem zei

@ Anoniem: gewoon klagen bij Belgacom. De verdelers van die foonboeken zijn niet verbonden met belgacom, en als ze een paar klachten ontvangen zal BGC rap actie ondernemen.

Wat het milieu betreft: ik ga eens een mailtje sturen naar een of ander open venster over het feit dat De Post zijn werkvolk verplicht om met de auto naar het werk te komen; de mannen die een bedrijfswagen hebben (ok, ik geef het toe, ,niet het merendeel) krijgen hun abonnement voor de trein niet terugbetaald. OK, ze kunnen natuurlijk zelf hun abonnement betalen, maar geef toe, wie gaat dat doen als ze een bedrijfswagen hebben? De post, met het grootste wagenpark van belgië, zet dus eigenlijk dagelijks honderden mensen aan om met de wagen naar het centrum van BXL te komen, terwijl deze mensen zelf misschien wel met de trein willen komen. Betaal gewoon dat abonnement terug en het gaat minder kosten, plus ons milieu wordt toch al iets minder belast én onze files worden korter. Honderden auto's minder op de baan, het kan helpen...