12 januari 2008

hoe beïnvloedbaar zijn we?

Wow, hier schrok ik van. Dit filmpje bewijst hoe en vooral hoe 'makkelijk' ons denken (en dus ook ons gedrag) elk moment van de dag beïnvloed wordt.

In het filmje nodigt ene Darren twee reclamejongens uit om binnen het half uur een reclameposter voor zijn nieuwe winkelketen te ontwikkelen. Wat de reclamejongens niet weten, is dat Darren op voorhand heeft bepaald wat het resultaat van hun werk zou zijn. Echt een subliminaal, euh... subliem idee! ;-)



Met dan aan Stefan voor de link.

2 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

even advocaat van de duivel spelen: stel nou dat dit in scene is gezet om ons ervan te overtuigen hoe beïnvloedbaar we zijn .. :-)

Jef zei

Daar had ik stiekem ook al aan gedacht, Marina. Zou best kunnen.

Maar dan vind ik het nog goed gemaakt en zit er zeker waarheid in de boodschap. :-)