08 maart 2007

engel, red mij

Gisteren vertelde een collega-projectleider me wat zijn eigenlijke doel en ambitie is binnen zijn job: de mensen waarmee hij samenwerkt helpen en ondersteunen om hun eigen talenten te ontdekken en verder te ontwikkelen. Zijn medewerkers en zijn team zien groeien en evolueren, is die collega’s grootste voldoening in z'n werk.

Dat deed me denken aan volgend verhaaltje:

Een kleine jongen vroeg aan Michelangelo waarom hij met een hamer en een beitel op een groot stuk rots aan het kloppen was. Michelangelo antwoordde: “Omdat er een engel binnenin deze rots zit en ik help hem te ontsnappen.”

Ik ben ervan overtuigd dat er in elke rots een engel zit die het verdient om te ontsnappen. Hoe is het met de engel in jouw binnenste gesteld?

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi!