10 februari 2007

jullie mening...

Daarnet heb ik m'n enquete afgesloten en jullie kunnen hier het resultaat bekijken. Er hebben heel wat van de lezers de tijd genomen om op m'n vraagjes te antwoorden, waarvoor duizendmaal dank !!

Wat ik besluit uit jullie antwoorden, is het volgende:
  • De antwoorden zijn representatief want praktisch iedereen die antwoordde, leest regelmatig deze blog.
  • Ik schrijf niet te vaak en de berichten zijn niet te lang voor jullie. Dus kan ik aan dit tempo verder schrijven en hoef ik niet bang te zijn om al eens een langer bericht te schrijven. Tof!
  • Iedereen begrijpt wat ik schrijf, maar 30% van de lezers vindt het moeilijk om concreet aan de slag te gaan met mijn schrijfsels. Ik vindt het zelf heel belangrijk om niet enkel theorie op te slorpen maar die theorie ook voor jezelf in de praktijk te brengen, want door te 'doen' leer je het meest. Daarom zal ik zeker proberen om wat ik schrijf nog concreter te verwoorden, zodat jullie er nog beter mee aan de slag kunnen als jullie dat willen.
  • Waar ik zelf het meest benieuwd naar was, was naar jullie antwoord op de voorlaatste vraag. Daaruit blijkt dat 14% van jullie mijn berichten niet persoonlijk genoeg vindt en meer over mijzelf wil lezen. 43% van jullie (en dus de meerderheid) is het daar niet mee eens. Toen ik pas met deze blog begon, was ik bang jullie te vervelen door teveel over mezelf te vertellen. Door daarover met een aantal van jullie te praten en er verder wat over op te zoeken, leerde ik dat een persoonlijke toets aan een blog ook heel veel voordelen heeft. Dus zal ik mij in de toekomst niet inhouden om voorbeeldjes of situaties uit m'n eigen leven in m'n schrijfsels te verwerken, op voorwaarde dat ze iets bijdragen aan de boodschap die ik in mijn bericht wil stoppen.



Nu ik toch een beetje de reflectieve toer aan het opgaan ben, nog wat andere cijfertjes over deze blog. Na ongeveer 100 dagen bloggen zijn er 1350 bezoekers op deze blog geweest die elke keer gemiddeld 2,2 pagina's gelezen hebben. Da's dus meer dan 13 bezoekers per dag. Een resultaat waar ik best tevreden over ben, gezien het feit dat ik totnogtoe amper reclame heb gemaakt voor m'n schrijfsels.

Als laatste voor vandaag wil ik afsluiten met een welgemeende dankjewel aan jullie allemaal! Want het is mede door jullie interessante reacties dat deze blog zo'n fijne ervaring voor me is. Dankjewel!

Geen opmerkingen: